عاشق يه دختري شدم ولي باهام راه نمياد

یک نت ـ بنده جوانی هستم 23 ساله. دندانساز هستم و شغل بسیار خوب و با کلاسی دارم. از لحاظ مالی مشکلی ندارم و به شدت هم به موازین اسلامی معتقدم و دوست دارم خیلی زود ازدواج کنم از لحاظ ظاهری چهره ی زیبایی دارم.
عاشق

كاربران محترم يك نت : در اين بخش سرنوشت هاي عبرت آموز دختران و پسران گذاشته مي شود كاربران گرامي مي توانند نظرات و راهنمايي هاي خودشون رو در بخش نظرات در پائين صفحه مطرح بفرمايند . با تشكر

سلام

امیدوار که خوب و سلامت باشید.

بنده جوانی هستم 23 ساله. دندانساز هستم و شغل بسیار خوب و با کلاسی دارم. از لحاظ مالی مشکلی ندارم و به شدت هم به موازین اسلامی معتقدم و دوست دارم خیلی زود ازدواج کنم از لحاظ ظاهری چهره ی زیبایی دارم.

بنده حدود یک سالی هست که به دختری علاقه مند شدم و موضوع را با خانواده در میان گذاشتم. خانواده پس تحقیق و بررسی متوجه شدند که واقعاً دختر خیلی خوب هستند و خانواده ی خیلی خوبی دارند. خانواده ام موضوع را با خانوادیشان در میان گذاشتند. پدر و مادر ایشان که من و خانواده ام را کامل میشناختند راضی به ازدواج من با دختر هستند ولی خود دختر به خاطر اینکه یک خواهر بزرگتر از خودشان دارند که تازه  طلاق گرفته می گویند که من قصد ازدواج ندارم و می ترسم مثل خواهرم شوم. هم خانواده ی ما و هم خانواده ی ایشان خیلی مذهبی هستیم و واقعاً هم بنده به ایشان علاقه یا عشق پیدا کردم و خیلی ناراحتم برای این تصمیم ایشان.

خانواده ام حدود 4 بار تا حالا رفتن خانه آنها و این دختر از موضع خودش پایین نمیاید. در صورتی که من با پدر ایشان هم صحبت کردم و ایشان هم رضایت دارند به ازدواج بنده با دخترشان. این دختر حدود 18 سالش است و در مقطع پیش دانشگاهی هستند. خواستم بگویم که من تقریباً می دانم که ایشان برای ترس از عاقبت بد یا همان عاقبت خواهرشان دارند این حرف ها را  می زنند. در ضمن فقط می گویند که من قصد ازدواج ندارم. نمی گویند که نمی خواهم  و از این حرفا. ممنون می شوم راهنماییم کنید که باید چه کار کنم چون من در تصمیمم مصمم هستم و در خواسته ام مصر. خواهش میکنم هرچه زودتر راهنمایی ام کنید

پاسخ

سلام

این حرف ایشان دو حالت دارد. یکی اینکه دلیل عدم ازدواجش واقعا همینی باشد که می گوید که در آن صورت باید با او صحبت شود که ازدواج ناموفق خواهر شما نمی تواند دلیل بر ناموفق بودن ازدواج شما یا هر کس دیگر باشد باشد بلکه شما می توانی با دقت در انتخاب همسرت و اینکه حتما به وجود تناسب های لازم فکری اعتقادی اخلاقی و رفتاری دقت کنی و ازدواج موفقی داشته باشی بعلاوه اینکه ازدواج موفق شما می تواند روحیه مثبتی را برای خانواده ات رقم بزند. این حرفا را می توانی یا از طریق یکی از اعضای خانواده اش و یا خانواده شما  منتقل کنی و یا خود شما در جلسه خواستگاری به او بگویی.

اما ممکن است دلیل این حرفش این باشد که به شما علاقه ای ندارد و یا اینکه فرد دیگری مد نظر او است که نمی تواند از او بگذرد و فعلا هم نمی تواند با خانوادش در میان بگذارد و لذا به این بهانه به شما جواب منفی می دهد که در این صورت از دست شما کاری بر نمی آید و باید خودش برای زندگیش تصمیم بگیرد. منتها اگر بتوانی دلیل اصلی این مخالفتش را بفهمی ممکن است بتوانی نظرش را عوض کنی. البته ممکن است اگر کمی سنش بیشتر شود از این عقیده دست بر دارد و این بستگی به شما دارد که مصر باشی و مدتی هم صبر کنی تا شاید نظرش عوض شود. البته خانواده خود دختر بیشتر می توانند رویش تاثیر بگذارند و فکرش را عوض کنن.

پیروز و سربلند باشید

 

منبع:moshaver41.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

اخه قحطي دختره؟
خوبه خوشم اومد از دختره
خوب دختره حق داره شايد مثل خواهرش ازش جدا بشي
من نميدونم دخترا چرا اين همه كلاس ميزارن؟برو خدات رو شكر كن يه پسر خوب اومده خواستگاريت
ايكاش من دختر بودم هر پسري ميومد خواستگاريم قبول ميكردم
اي بابا حق دخترا همينه بمونن بترشن دخترو چه به ازدواج
پسرا خيلي از خود راضي هستن
لطفا قضاوت نکنید به جای دیگران تا هست این مسائل ... خودتون لابد هم دوست نداشتنو میفیمید هم عاشق شدنو و هم شرایط بد روحی رو در مواقع خاص برای نتونستن در گرفتن تصمیم پس نظرهایتون رو کمی مزه کنید
به نظر من ازدواج یک دختر 18 ساله اشتباهه حق داره مخالف باشه شاید تصمیماتی دیگه تو زندگیش داره در ضمن شما که سوار سفید نیستید که به ارزوش برسونیدش!!!!!!!!!!!
اینکه این حرف را میزند ، میتواند دلیل این باشد که دختر خانم به شما علاقه ندارد ، علاقه یکطرفه هم فایده ای ندارد ، پس فکر ازدواج با شخص دیگری باشید